Plan
pracy nauczyciela wf
Agata Serafin Marek
Szczytyński
Alicja Kopecka
Tenis stołowy – zajęcia
dodatkowe
Lp. |
Miesiąc |
Ilość godz. |
Sprawność |
Umiejętności |
Wiadomości |
Działania wychowawcze |
Ścieżki edukacyjne |
Poziom |
Uwagi |
1) |
|
|
zwinność szybkość koordynacja |
Umiejętności tenisisty – poruszanie się przy stole, ćw.
oswajające z piłeczką i z rakietą |
- zasady bhp, dobór ćw. kształtujących zwinność, szybkość,
koordynację |
- postawa ucznia podczas zajęć |
EZ – higiena
osobista |
|
|
2) |
|
|
siła, moc koordynacja
wzrokowo-ruchowa |
Podanie z obu stron bekhendem i forhendem |
- wpływ czynnego wypoczynku na układ ruchu |
- wyrabianie poczucia odpowiedzialności |
EZ – wyrabianie poczucia
odpowiedzialności |
|
|
3) |
|
|
szybkość zwinność |
Przebicie piłeczki z obu stron B i F |
- organizacja czasu wolnego |
- inicjowanie w uczniu chęci czynnego wypoczynku |
EZ – aktywność fizyczna w różnych
okresach życia |
|
|
4) |
|
|
szybkość koordynacja
wzrokowo-ruchowa |
Rotacja - „podkręcanie” piłki |
- zasób ćwiczeń kształtujących siłę |
- aktywizacja do zwiększonego wysiłku |
EM – korzystanie z różnych źródeł informacji |
|
|
5) |
|
|
orientacja
przestrzenna siła |
Podanie – zagrywką rotującą górną i dolną F i B |
- samokontrola wykonywanych ćwiczeń |
- odpowiedzialność za zdrowie swoje i współćwiczącego |
|
|
|
6) |
|
|
siła koordynacja |
Podjęcie piłki B i F |
- prawidłowe wykonanie techniki |
- rozwijanie pozytyw-nej postawy do ćwiczeń ruchowych |
ER – najlepsi
tenisiści w regionie |
|
|
7) |
|
|
siła koordynacja |
Podciąganie piłki F znad stołu w dwójkach |
- współpraca uczeń –uczeń |
- współdziałanie z partnerem w celu dokładności wykonywanych
zad |
EZ – ruch,
żywienie, zapobieganie chorobom |
|
|
8) |
|
|
zręczność koordynacja |
Podciąganie piłki B znad stołu w dwójkach |
- samoocena wykonywanych ćwiczeń |
- ponoszenie odpowiedzialności za własne błędy |
EZ – poczucie
własnej wartości |
|
|
9) |
|
|
moc siła |
Atak forhendem i bekhendem |
- wyjaśnianie terminu „gra ofensywna i defensywna” |
- dobór ćwiczeń do poziomu umiejętności |
EZ – potrzeba
czynnego wypoczynku |
|
|
10) |
|
|
szybkość zwinność |
Zastosowanie poznanych elementów techniki gry w grze
pojedynczej |
- przepisy gry |
- wdrażanie do roli sędziego |
EZ –
bezpieczeństwo podczas
rozgrywek |
|
|
11) |
|
|
orientacja
przestrzenna koordynacja |
Zastosowanie poznanych elementów techniki gry w grze
podwójnej |
- zasady
fair – play |
- odpowiedzialność za zdrowie własne i współćwiczącego |
EZ – aktywność ruchowa i
dbałość o własną
sylwetkę |
|
|
12) |
|
|
wytrzymałość zręczność |
Organizacja turnieju klasowego i szkolnego |
- zasady kulturalnego uczestnictwa i kibicowania podczas
zawodów |
- współuczestnictwo motorem lepszych wyników |
EZ – tenis stołowy sportem
całego życia |
|
|