Alicja Kopecka Agata Serafin Marek Szczytyński
Plan pracy nauczycielala wf kl. I
Piłka siatkowa
Lp. |
Miesiąc |
Ilość godzin |
Sprawność |
Umiejętność |
Przekaz wiadomości |
Działania wychow. |
Ścieżki edukacyjne |
Poziom |
Uwagi o realizacji |
1. |
|
|
Zwinność, siła |
Postawa siatkarska i
sposoby przemieszczania się po boisku |
-przyjmowanie prawidłowej
postawy siatkarskiej -poruszanie się po boisku |
-wdrażanie do dyscypliny na
lekcji w-f |
-pro zdrowotna –przestrze-ganie zasad higieny |
P |
|
2. |
|
|
Siła RR, Moc NN |
Analiza poziomu
umiejętności technicznych |
-technika odbić w piłce
siatkowej |
Samokontrola poprawności
wykonywanych ćwiczeń |
-pro zdrowotna –bhp w
szkole i domu |
P |
|
3. |
|
|
Kondycja wzrokowo-ruchowa, relaks |
Odbicia piłki sposobem
oburącz górnym |
-prawidłowe ułożenie rąk i
nóg |
-umiejętność wyciągania
wnios-ków z własnych błędów |
-pro zdrowotna |
P |
Indywidualne i w dwójkach |
4. |
|
|
Koordynacja wzrokowo-ruchowa, relaks |
Doskonalenie odbić sposobem
oburącz ze zmianą miejsca |
-korygowanie błędów przy
odbiciu |
-egzekwowanie zasad bhp |
-pro zdrowotna nabywanie
umiejętności o własne zdrowie |
P |
dwójkami |
5. |
|
|
Siła RR, Moc NN |
Odbicie piłki sposobem
oburącz dolnym |
-prawidłowe ułożenie RR i
NN |
-samokontrola poprawności
wykonywania ćwiczeń |
-regionalne tradycje
związane z siatką w naszym mieście |
P |
|
6. |
|
|
Koordynacja wzrokowo-ruchowa, Moc NN, Siła RR |
Doskonalenie odbić sp. oburącz
dolnym |
-ułożenie przedramion przy
odbiciu |
-wyciąganie wniosków z
własnych błędów |
-pro zdrowotna, dbałość o
utrzymanie dobrej sylwetki |
P |
Indywidualne i w parach |
7. |
|
|
Koordynacja,
refleks, moc NN, siła RR |
Doskonalenie odbić sp. Górnym i dolnym z przemieszczeniem |
-najczęściej występujące błędy przy odbiciach |
-rozwijanie odwagi i śmiałości |
-pro zdrowotna, dbałość o utrzymanie dobrej spraw-ności
fizycznej |
R |
W dwójkach, trójkach,
czwórkach, |
8. |
|
|
Szybkość, zwrotność |
Poruszanie się w obronie- odbicia piłki z dorzutu partnera
|
-dobór ćwiczeń kształtujących zwinność |
-współdziałanie w grupie |
-pro zdrowotna – dbałość o utrzymanie masy ciała |
R |
W dwójkach, trójkach,
czwórkach, |
9. |
|
|
Siła, koordynacja |
Elementy techniki przygotowujące do zagrywki tenisowej |
-wzmacnianie siły obręczy barkowej |
-odpowiedzial-ność za błędy |
-pro zdrowotna – aktywność ruchowa |
R |
|
10. |
|
|
Siła, moc |
Nauka techniki zagrywki tenisowej |
-ułożenie ciała w fazie zamachu |
-samokontrola wykonywanych ćwiczeń |
-pro zdrowotna- dbałość o zdrowy styl życia |
R |
Odległość w zależności od sprawności uczniów |
11. |
|
|
Siła, moc,
koordynacja |
Zagrywki sp. tenisowej z 6 i 9 m |
-prawidłowy podrzut piłki |
-wdrażanie do samooceny |
-pro zdrowotna – ocena ryzyka podczas wykonywania ćwiczeń |
R |
|
12. |
|
|
Zwinność, szybkość |
Zagrywka i przyjęcie |
-odpowiednia postawa ciała przy odbiorze |
Ponoszenie odpowiedzialności za własne błędy |
-pro zdrowotna- rozpoznawanie zagrożeń i umiejętność
reagowania |
R |
|
13. |
|
|
Koordynacja, siła,
szybkość |
Zastosowanie poznanych elementów techn. w pracy gry |
-przepisy- odbicia sytuacyjne |
-współdziałanie w grupie |
-pro zdrowotne- bariery utru-dniające współpracę w zespole |
R |
1x1, 2x2 |
14. |
|
|
Moc, koordynacja,
szybkość |
Nauka dojścia do ataku z przebiciem atakującym |
-dobór ćwiczeń kształtujących moc |
-motywowanie do podnoszenia sprawności fiz. |
-pro zdrowotna- promocja zdrowia |
R |
|
15. |
|
|
Koordynacja |
Zadania kontrolno-oceniające |
-kryteria oceny |
Samoocena i samokontrola wykonywanych ćwiczeń |
-pro zdrowotna kontrola rozwoju własnego organizmu |
R |
|