Plan pracy nauczyciela wf

Alicja Kopecka

Agata Serafin

Marek Szczytyński

 
   

             

Tenis stołowy – zajęcia dodatkowe

 

 

Lp.

Miesiąc

Ilość

godz.

Sprawność

Umiejętności

Wiadomości

Działania wychowawcze

Ścieżki edukacyjne

Poziom

Uwagi

1)

 

 

zwinność

szybkość

koordynacja

Umiejętności tenisisty – poruszanie się przy stole, ćw. oswajające z piłeczką i z rakietą

- zasady bhp, dobór ćw. kształtujących zwinność, szybkość, koordynację

- postawa ucznia podczas zajęć

EZ –

     higiena osobista

 

 

2)

 

 

siła, moc

koordynacja wzrokowo-ruchowa

Podanie z obu stron bekhendem i forhendem

- wpływ czynnego wypoczynku na układ ruchu

- wyrabianie poczucia odpowiedzialności

EZ –

     wyrabianie

     poczucia

     odpowiedzialności

 

 

3)

 

 

szybkość

zwinność

Przebicie piłeczki z obu stron B i F

- organizacja czasu wolnego

- inicjowanie w uczniu chęci czynnego wypoczynku

EZ –

     aktywność

     fizyczna w

     różnych okresach

     życia

 

 

4)

 

 

szybkość

koordynacja wzrokowo-ruchowa

Rotacja - „podkręcanie” piłki

- zasób ćwiczeń kształtujących siłę

- aktywizacja do zwiększonego wysiłku

EM –

     korzystanie z

     różnych źródeł

     informacji

 

 

5)

 

 

orientacja przestrzenna

siła

Podanie – zagrywką rotującą górną i dolną F i B

- samokontrola wykonywanych ćwiczeń

- odpowiedzialność za zdrowie swoje i współćwiczącego

 

 

 

 

6)

 

 

siła

koordynacja

Podjęcie piłki B i F

- prawidłowe wykonanie techniki

- rozwijanie pozytyw-nej postawy do ćwiczeń ruchowych

ER –

     najlepsi tenisiści

     w regionie

 

 

7)

 

 

siła

koordynacja

Podciąganie piłki F znad stołu w dwójkach

- współpraca uczeń –uczeń

- współdziałanie z partnerem w celu dokładności wykonywanych zad

EZ –

     ruch, żywienie,

     zapobieganie

     chorobom

 

 

8)

 

 

zręczność

koordynacja

Podciąganie piłki B znad stołu w dwójkach

- samoocena wykonywanych ćwiczeń

- ponoszenie odpowiedzialności za własne błędy

EZ –

       poczucie własnej

       wartości

 

 

9)

 

 

moc

siła

Atak forhendem i bekhendem

- wyjaśnianie terminu „gra ofensywna i defensywna”

- dobór ćwiczeń do poziomu umiejętności

EZ –

      potrzeba czynnego

      wypoczynku

 

 

10)

 

 

szybkość

zwinność

Zastosowanie poznanych elementów techniki gry w grze pojedynczej

- przepisy gry

- wdrażanie do roli sędziego

EZ –

      bezpieczeństwo

      podczas rozgrywek

 

 

11)

 

 

orientacja przestrzenna

koordynacja

Zastosowanie poznanych elementów techniki gry w grze podwójnej

- zasady fair – play

- odpowiedzialność za zdrowie własne i współćwiczącego

EZ –

      aktywność

      ruchowa i dbałość

      o własną sylwetkę

 

 

12)

 

 

wytrzymałość

zręczność

Organizacja turnieju klasowego i szkolnego

- zasady kulturalnego uczestnictwa i kibicowania podczas zawodów

- współuczestnictwo motorem lepszych wyników

EZ –

      tenis stołowy

      sportem całego

      życia