Alicja Kopecka

Agata Serafin

Marek Szczytyński

 
Plan pracy nauczycielala wf     kl. I    

            Piłka  siatkowa                        

 

 

Lp.

Miesiąc

Ilość godzin

Sprawność

Umiejętność

Przekaz wiadomości

Działania wychow.

Ścieżki edukacyjne

Poziom

Uwagi o realizacji

1.

 

 

 

Zwinność, siła

Postawa siatkarska i sposoby przemieszczania się po boisku

-przyjmowanie prawidłowej postawy siatkarskiej -poruszanie się po boisku

-wdrażanie do dyscypliny na lekcji w-f

-pro zdrowotna  –przestrze-ganie zasad higieny

P

 

2.

 

 

Siła RR,

Moc NN

Analiza poziomu umiejętności technicznych

-technika odbić w piłce siatkowej

Samokontrola poprawności wykonywanych ćwiczeń

-pro zdrowotna –bhp w szkole i domu

P

 

3.

 

 

Kondycja wzrokowo-ruchowa, relaks

Odbicia piłki sposobem oburącz górnym

-prawidłowe ułożenie rąk i nóg

-umiejętność wyciągania wnios-ków z własnych błędów

-pro zdrowotna

P

Indywidualne i w dwójkach

4.

 

 

Koordynacja wzrokowo-ruchowa, relaks

Doskonalenie odbić sposobem oburącz ze zmianą miejsca

-korygowanie błędów przy odbiciu

-egzekwowanie zasad bhp

-pro zdrowotna nabywanie umiejętności o własne zdrowie

P

dwójkami

5.

 

 

Siła RR,

Moc NN

Odbicie piłki sposobem oburącz dolnym

-prawidłowe ułożenie RR i NN

-samokontrola poprawności wykonywania ćwiczeń

-regionalne tradycje związane z siatką w naszym mieście

P

 

6.

 

 

Koordynacja wzrokowo-ruchowa,

Moc NN,

Siła RR

Doskonalenie odbić sp. oburącz dolnym

-ułożenie przedramion przy odbiciu

-wyciąganie wniosków z własnych błędów

-pro zdrowotna, dbałość o utrzymanie dobrej sylwetki

P

Indywidualne i w parach

7.

 

 

Koordynacja, refleks, moc NN, siła RR

Doskonalenie odbić sp. Górnym i dolnym z przemieszczeniem

-najczęściej występujące błędy przy odbiciach

-rozwijanie odwagi i śmiałości

-pro zdrowotna, dbałość o utrzymanie dobrej spraw-ności fizycznej

R

W dwójkach, trójkach,  czwórkach,

8.

 

 

Szybkość, zwrotność

Poruszanie się w obronie- odbicia piłki z dorzutu partnera

-dobór ćwiczeń kształtujących zwinność

-współdziałanie w grupie

-pro zdrowotna – dbałość o utrzymanie masy ciała

R

W dwójkach, trójkach,  czwórkach,

9.

 

 

Siła, koordynacja

Elementy techniki przygotowujące do zagrywki tenisowej

-wzmacnianie siły obręczy barkowej

-odpowiedzial-ność za błędy

-pro zdrowotna – aktywność ruchowa

R

 

10.

 

 

Siła, moc

Nauka techniki zagrywki tenisowej

-ułożenie ciała w fazie zamachu

-samokontrola wykonywanych ćwiczeń

-pro zdrowotna- dbałość o zdrowy styl życia

R

Odległość w zależności od sprawności uczniów

11.

 

 

Siła, moc, koordynacja

Zagrywki sp. tenisowej z 6 i  9 m

-prawidłowy podrzut piłki

-wdrażanie do samooceny

-pro zdrowotna – ocena ryzyka podczas wykonywania ćwiczeń

R

 

12.

 

 

Zwinność, szybkość

Zagrywka i przyjęcie

-odpowiednia postawa ciała przy odbiorze

Ponoszenie odpowiedzialności za własne błędy

-pro zdrowotna- rozpoznawanie zagrożeń i umiejętność reagowania

R

 

13.

 

 

Koordynacja, siła, szybkość

Zastosowanie poznanych elementów techn. w pracy gry

-przepisy- odbicia sytuacyjne

-współdziałanie w grupie

-pro zdrowotne- bariery utru-dniające współpracę w zespole

R

1x1, 2x2

14.

 

 

Moc, koordynacja, szybkość

Nauka dojścia do ataku z przebiciem atakującym

-dobór ćwiczeń kształtujących moc

-motywowanie do podnoszenia sprawności fiz.

-pro zdrowotna- promocja zdrowia

R

 

15.

 

 

Koordynacja

Zadania kontrolno-oceniające

-kryteria oceny

Samoocena i samokontrola wykonywanych ćwiczeń

-pro zdrowotna kontrola rozwoju własnego organizmu

R