O projekcie
Regulamin rekrutacji uczniów Zespołu Szkół nr2
im. Bartosza Głowackiego w Tarnobrzegu
na staże do Hiszpanii w ramach projektu Erasmus+
Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji uczestników oraz zasady uczestnictwa w projekcie „ZDOBYWAMY DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE W HISZPANII”, finansowanego ze środków programu ERASMUS+.
§1 Informacje o projekcie
1) Informacje ogólne
Czas realizacji projektu: 01.08.2019 -31.07.2021
W ramach projektu przewiduje się wyjazd trzech 16-osobowych grup uczniów na trzytygodniowe staże zawodowe do Sevilli (1 grupa) i Malagi (2 grupy) w Hiszpanii (pobyt na miejscu – 19 dni, podróż – 2 dni, łącznie -21 dni).
Na staże wraz z uczniami wyjadą 2 opiekunowie, którzy będą wspierać uczestników podczas pobytu za granicą, monitorować bezpieczeństwo podczas podróży i czasu wolnego.
Ich celem będzie też monitorowanie i ewaluacja realizacji założonych celów mobilności.
Uczestnictwo w projekcie (kursy przygotowawcze, przejazd tam i z powrotem, pobyt, kieszonkowe) jest bezpłatne. Projekt jest finansowany przez Narodową Agencję Programu Erasmus+.
2) cele projektu
Głównym celem projektu jest zwiększenie kompetencji zawodowych i językowych uczniów w kontekście
ich szans na lokalnym, regionalnym i europejskim rynku pracy.
Cele szczegółowe w odniesieniu do poszczególnych zawodów określa program praktyk (stażu).
Cele szczegółowe w odniesieniu do wszystkich zawodów to: kształtowanie umiejętności interpersonalnych, komunikowanie się w języku obcym, poznanie i stosowanie zasad BHP, organizacji pracy i zarządzania czasem na wyznaczonym stanowisku, umiejętność pracy w wielokulturowym środowisku.
3) Prawa i Obowiązki uczestnika Projektu
Każdy uczestnik ma prawo do:
- informacji na temat projektu, które będą umieszczane na stronie internetowej szkoły, poświęconej projektowi, będą przekazywanej przez wychowawców i przez członków zespołu projektowego: Urszulę Szczytyńską i Halinę Zbyrad;
- nieodpłatnego udziału w projekcie;
- otrzymania materiałów dydaktycznych do zajęć przygotowujących do wyjazdu;
- otrzymania certyfikatów, zgodnie z założeniami projektu;
- zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy.
Uczestnik jest zobowiązany do:
- uczestniczenia wzajęciach przygotowawczych do wyjazdu (potwierdzenie na liście obecności);
- 100% frekwencji na praktyce zawodowej (stażu);
- przestrzegania zasad bhp i punktualności;
- uczestnictwa w zaplanowanych zajęciach kulturowych;
- uczestnictwa w merytorycznych spotkaniach z koordynatorami i opiekunami podczas pobytu w Hiszpanii;
- uczestnictwa w kursie z języka hiszpańskiego, prowadzonego przez euroMind
- wypełniania ankiet ewaluacyjnych;
- wypełnienia testów językowych na platformie OLS, Karty efektów mobilności i raportu końcowego oraz do aktywnego uczestnictwa w upowszechnianiu rezultatów projektu (np. przygotowania prezentacji multimedialnej z przebiegu stażu, brania udziału w wydarzeniach upowszechniających rezultaty projektu)
- przestrzegania podpisanych regulaminów.
§2 Rekrutacja uczestników
1) Terminy
I tura
wyjazdów odbędzie się w lutym 2020 r.
II tura
wyjazdów odbędzie się w lipcu 2020 r.
III
tura wyjazdów odbędzie się w lutym 2021 r.
Rekrutacja
na I turę wyjazdów odbędzie się we wrześniu 2019.
Rekrutacja
na II turę wyjazdów odbędzie się w styczniu 2020.
Rekrutacja
na III turę wyjazdów odbędzie się w czerwcu 2020.
Rozpoczęcie rekrutacji poprzedzi umieszczenie na stronie internetowej szkoły i specjalnej tablicy informacyjnej ogłoszenia rekrutacyjnego, które określi harmonogram rekrutacji, osoby kontaktowe, zakres niezbędnej dokumentacji, okres prowadzenia procedury rekrutacyjnej, zwięzłe określenie celów projektu, przewidywaną liczbę uczestników. Ogłoszenie zostanie upublicznione w sierpniu 2019 r. (min. 3 tygodnie przed terminem
rozpoczęcia rekrutacji wstępnej przez kandydatów I tury wyjazdowej).
Proces rekrutacji będzie składał się z dwóch etapów – rekrutacji wstępnej ipostępowania rekrutacyjnego.
Rekrutacja wstępna obejmie wypełnienie i złożenie w sekretariacie formularza rekrutacyjnego zawierającego:
– dane kandydata;
– określenie powodów udziału w projekcie;
– oświadczenie uczestnika dotyczące: zapoznania się z regulaminem stażu, znajomości praw i
obowiązków uczestnika, znajomości celów projektu, zgody na publikację wizerunku
i przetwarzanie danych osobowych;
– tabelę umożliwiającą wprowadzenie wartości i opisów odpowiadających kryteriom rekrutacyjnym;
– deklarację udziału w wybranej przez siebie formie upowszechniania rezultatów mobilności;
– opinię punktową wychowawcy nt. frekwencji, aktywności na rzecz klasy, sytuacji
rodzinnej i finansowej.
Formularz rekrutacyjny z załącznikami i informacje na temat terminu i miejscu jego złożenia, będzie zamieszczony na szkolnej stronie internetowej (na stronie głównej oraz w zakładce projektu).
Postępowanie rekrutacyjne przeprowadzi powołana przez dyrektora szkoły4 osobowakomisja rekrutacyjna, w skład której wejdą: nauczyciel języka angielskiego, kierownik kształcenia praktycznego i zespół koordynatorów
(Urszula Szczytyńska i Halina Zbyrad).
Będzie ono polegało na analizie i ocenie złożonych przez kandydatów formularzy rekrutacyjnych i ich załączników oraz przeprowadzeniu rozmowy rekrutacyjnej.
Postępowanie rekrutacyjne odbędzie się 4 dni po terminie złożenia formularzy rekrutacyjnych.
2) Kandydaci
Projekt został przygotowany dla uczniów wszystkich kierunków kształcenia w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Tarnobrzegu. W projekcie mogą wziąć udział uczniowie, którzy nie uczestniczyli
w poprzednim szkolnym projekcie Erasmus+.
Do rekrutacji w I turze mogą zgłosić się uczniowie uczęszczający do klas trzecich i czwartych w roku szkolnym 2019/2020.
Do rekrutacji w II turze mogą zgłosić się uczniowie uczęszczający do klas drugich i trzecich wszystkich kierunków w roku szkolnym 2019/2020.
Do rekrutacji w III turze mogą zgłosić się uczniowie uczęszczający do klas drugich i trzecich wszystkich kierunków w roku szkolnym 2019/2020.
3) Zasady rekrutacji
Kandydaci do udziału w projekcie powinni:
- zapoznać się dokładnie z regulaminem rekrutacji,
- pobrać ze szkolnej strony internetowej formularz zgłoszeniowy,
- zapoznać się szczegółowo z zawartymi w formularzu dokumentami i wypełnić je,
- złożyć wypełniony formularz z załącznikami w sekretariacie szkoły do dnia określonego w ogłoszeniu rekrutacyjnym,
- przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej.
Rozmowa będzie miała formę autoprezentacji kandydata i sprawdzenia jego komunikatywności/umiejętności w zakresie języka angielskiego, - rozmowa w języku angielskim będzie dotyczyła typowych sytuacji związanych z wyjazdem: rozmowa na lotnisku, w sklepie, w hotelu, prezentacja swojej osoby w miejscu pracy,
- autoprezentacja powinna określać powody uczestnictwa w projekcie, cele zawodowe i osobiste kandydata, prawdopodobne wykorzystanie zdobytych na stażu umiejętności w przyszłości.
Podczas procedury rekrutacyjnej, będą brane pod uwagę następujące kryteria:
- ocena z zachowania – końcoworoczna dla kandydatów naboru I i III/semestralna dla II naboru – oceniana następująco: wzorowe – 3 pkt., bardzo dobre – 2 pkt., dobre 1 pkt.;
- średniaoc en z przedmiotów zawodowych – końcoworoczna dla kandydatów naboru I i III/semestralna dla II naboru – oceniana następująco: powyżej 4,0 – 3 pkt, 3,5-3,9 – 2 pkt, 3,0-3,4 – 1 pkt.;
- ocena z języka angielskiego końcoworoczna dla kandydatów naboru I i III/semestralna dla II naboru – oceniana następująco: bdb – 4 pkt. db – 3 pkt. dst – 2 pkt, dop. – 1pkt.;
- deklaracja podjęcia się różnych zadań w projekcie (np. tworzenie prezentacji, plakatów, filmów, artykułów, prowadzenie warsztatów dla uczniów, inne własne propozycje sposobu upowszechniania rezultatów i reklamy projektu (0-3 pkt.);
- aktywny udział w życiu szkoły (organizowanie uroczystości szkolnych, praca w samorządzie szkolnym, wolontariacie, kołach zainteresowań (0-3 pkt.);
- rozmowa w języku angielskim (0-4 pkt.)
- ocenafre kwencji, aktywności na rzecz klasy, sytuacji rodzinnej i finansowej, ustalona przez wychowawcę klasy (0-4 pkt.)
- analiza i ocena predyspozycji do wyjazdu ustalona podczas autoprezentacji kandydata(0-2pkt.).
W przypadku równej liczby pnktów, zostaną porównane liczby punktów przyznane w poszczególnych kryteriach merytorycznej oceny. Spośród kandydatów, którzy zebrali jednakową łączną liczbę punktów, jako pierwsi na liście zostaną umieszczeni ci, którzy otrzymali więcej punktów z preferowanych kryteriów.
Kolejność preferencji kryteriów będzie następująca:
- ocena z zachowania
- ocena wychowawcy
- aktywny udział w życiu szkoły
- rozmowa w języku angielskim
- ocena z j. angielskiego
- średnia ocen z przedmiotów zawodowych
- autoprezentacja
- deklaracja podjęcia się różnych zadań w projekcie
Podczas procesu rekrutacji powstanie 16 osobowa lista uczniów wyjeżdżających na staż i 5 osobowa lista
rezerwowa. Listy zostaną upublicznione po upływie 2 dni od zakończenia postępowania rekrutacyjnego.
Lista uczestników zakwalifikowanych do projektu będzie tworzona zgodnie z ustalonymi parytetami, tj. procentowy udział w projekcie uczniów z poszczególnych kierunków, będzie zbliżony, do liczby uczniów kształcących się na danym kierunku.
Jeśli do rekrutacji nie zgłosi się odpowiednia liczba uczniów z danego kierunku, bądź kandydaci z
tego kierunku nie będą rokować realizacji celów projektu, na staż zostaną zakwalifikowani uczniowie z innych kierunków kształcenia.
Uczniowie będą mieli możliwość odwołania się od decyzji komisji rekrutacyjnej do komisji odwoławczej, w ciągu 7 dni od ogłoszenia wyników. W skład komisji odwoławczej wejdą dyrektor szkoły i nauczyciel języka angielskiego (spoza komisji rekrutacyjnej).
W przypadku braku odpowiedniej liczby kandydatów spośród klas wyznaczonych do wyjazdu, będzie przeprowadzona na tych samych zasadach dodatkowa rekrutacja.
§3 Rezygnacja lub wykluczenie uczestnika z udziału w projekcie
1) Rezygnacja
Uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej, w przypadku gdy:
- rezygnacja została złożona na piśmie do dyrektora ZSP nr 2 w Tarnobrzegu w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacji, bez podania przyczyny (w przypadku osób niepełnoletnich rezygnacja musi być podpisanaprzez rodzica);
- rezygnacja następuje w przypadku ważnych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji. Rezygnacja musi być złożona na piśmie,
podpisana przez rodzica.
W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji, uczestnik zwraca koszty związane z jego dotychczasowym uczestnictwem (materiały pomocnicze, bilety ) .
2) Wykluczenie Uczestnika
Uczestnik wyjazdu, który nie stosuje się do zasad zawartych w regulaminie stażu i określonych w indywidualnej umowie uczestnictwa, podpisanej z Zespołem Szkół nr 2 w Tarnobrzegu (reprezentowanym przez dyrektora),
zarówno na etapie przygotowania, jak i przebiegu stażu – może być wykluczony z udziału
w projekcie. Ponosi wówczas wszystkie koszty określone w §3. pkt 1
W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie, skreślenia go z listy lubw ykluczenia – zastępuje go uczestnik zlisty r ezerwowej wg kolejności miejsc na liście.
§4 Postanowienia końcowe
Ogólny
nadzór nad przebiegiem rekrutacji i realizacją projektu, a także rozstrzyganie spraw nieregulowanych w niniejszym projekcie należy do kompetencji Dyrektora Zespołu Szkół nr 2 im. Bartosza Głowackiego w Tarnobrzegu oraz do szkolnego zespołu projektowego.