Technikum Hotelarstwa
TECHNIKUM HOTELARSTWA
Jedyny kierunek w mieście i okolicy!
Technik Hotelarstwa to zawód uniwersalny i zdecydowanie dobrze rokujący. W kraju i za granicą wciąż powstają nowe hotele, a nawet całe ich sieci. Doskonale rozwijają się również małe firmy rodzinne – pensjonaty, motele czy zajazdy. Praca w tej branży daje ogromne możliwości rozwoju i spełnienia zawodowego. Hotelarstwo w najwęższym znaczeniu to świadczenie i sprzedaż usług hotelarskich. Hotelarz to zawód cieszący się dużym zapotrzebowaniem na rynku pracy skierowany dla osób lubiących pracę z ludźmi, otwartych i komunikatywnych.
KWALIFIKACJE:
HGT.03 Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.
HGT.06 Realizacja usług w recepcji.
Nauczysz się:
– prowadzić obiekt świadczący usługi hotelarskie i gastronomiczne;
-obsługiwać gości w recepcji, sporządzać dokumentację;
-obsługiwać spotkania, seminaria, konferencje;
– realizować usługi rekreacyjne i turystyczne na zlecenie gości;
-profesjonalnie obsługiwać gości w restauracji i przygotować catering.
Po ukończeniu szkoły możesz:
- dalej się uczyć (studiować);
- założyć własną działalność gospodarczą;
- możesz podjąć pracę w hotelach, motelach pensjonatach, uzdrowiskach, zajazdach i innych obiektach hotelarsko- gastronomicznych na różnych stanowiskach.
W TRAKCIE NAUKI BĘDZIESZ REALIZOWAŁ:
– przedmioty w kształceniu zawodowym teoretycznym:
bezpieczeństwo i higiena pracy w hotelarstwie, podstawy hotelarstwa, organizacja służby pięter, usługi dodatkowe, język obcy zawodowy, działalność recepcji, marketing w hotelarstwie;
– przedmioty w kształceniu zawodowym praktycznym:
pracownia służby pięter, pracownia obsługi konsumenta, pracownia usług dodatkowych, pracownia recepcji, pracownia obsługi informatycznej.
W skali całej Europy, a także świata, turystyka jest źródłem coraz większych dochodów różnych państw. Ludzie coraz lubią podróżować i są coraz bardziej mobilni. W branży turystyczno-hotelarskiej zawsze znajdziesz pracę. Chcesz wiedzieć jak profesjonalnie obsłużyć gości? Przyjdź do technikum hotelarstwa.
Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Szkoła posiada następujące pracownie:
- pracownię hotelarską, w której powinny być zorganizowane następujące stanowiska:
a) recepcja hotelowa, wyposażona w: ladę recepcyjną, dwa komputery (połączone sieciowo) z oprogramowaniem do obsługi gości, drukarkę fiskalną, czytnik kart płatniczych, aparat telefoniczny, faks, sejf depozytowy,
b) jednostka mieszkalna, wyposażona w: łóżko, pościel, bieliznę pościelową, szafę lub wnękę z wieszakami, stolik nocny lub szafkę, krzesło, biurko, radio, lustro, bagażnik, wieszak na wierzchnią odzież, zestaw ręczników i wyposażenie dodatkowe (igielnik, torbę na bieliznę, środki higieniczne, zestaw kosmetyków hotelowych, elementy dekoracyjne, materiały informacyjno-reklamowe) oraz węzeł higieniczno-sanitarny, wyposażony w: umywalkę z półką lub blatem i oświetleniem, lustro, wannę lub kabinę z natryskiem, WC, pojemnik na śmieci;
- pracownię obsługi, w której powinny być zorganizowane stanowiska komputerowe dla uczniów (jedno stanowisko dla jednego ucznia) z dostępem do Internetu, z drukarką sieciową i ze skanerem oraz z oprogramowaniem do obsługi gości oraz drukarkę sieciową i skaner; plansze, przezrocza i filmy dydaktyczne dotyczące rodzajów, kategorii i struktury organizacyjnej obiektów hotelarskich oraz usług hotelarskich, regulaminy hotelowe, cenniki usług, rozkłady jazdy przewoźników autobusowych, kolejowych, lotniczych, promowych, katalogi biur podróży, przewodniki i informatory, mapy i atlasy, oferty firm świadczących usługi dla zakładów hotelarskich, formularze i wzory dokumentów
- pracownię przygotowania i ekspedycji śniadań, w której powinny być zorganizowane następujące stanowiska:
a) stanowiska mycia rąk (jedno stanowisko dla dziesięciu uczniów), wyposażone w: umywalkę z instalacją zimnej i ciepłej wody, dozownik do mydła, środki do dezynfekcji, ręczniki papierowe,
b) stanowiska obsługi gości (jedno stanowisko dla trzech uczniów), wyposażone w: stoły i krzesła, pomocniki kelnerskie, bieliznę i zastawę stołową, tace i drobny sprzęt kelnerski oraz elementy do dekoracji stołów,
c) stanowiska sporządzania śniadań i napojów (jedno stanowisko dla trzech uczniów), wyposażone w: ekspres do kawy i herbaty, naczynia i drobny sprzęt kuchenny, stół stalowy lub blat roboczy, zlewozmywak dwukomorowy z instalacją ciepłej i zimnej wody.